De vertrouweling van Mister Miyagi

07.12.18

“Natuurlijk zijn onze klanten blij als ik aankom. En ze zijn nog contenter als ik vertrek en alles opnieuw op wieltjes loopt”, grapt Bob Vandenberghe, service technieker bij Bossuyt Grootkeukens. Zijn job? Helpen. En liefst zo snel mogelijk. “Ik ben service technieker. Hersteller. Depanneur. Noem het zoals je wil. Als de klant de ene dag belt, sta ik de volgende dag in zijn keuken. Als het écht dringend is, de dag zelf.”

Als de klant de ene dag belt, sta ik de volgende dag in zijn keuken. Als het écht dringend is, de dag zelf

Met 10 jaar ervaring op de teller is Bob een van de anciens bij Bossuyt Grootkeukens. En toch roept ook hij af en toe nog eens de hulp in van zijn collega Charly. “Hij is mijn Mister Miyagi – je weet wel: de wijze grijsaard uit Karate Kid. Charly is al 30 jaar technieker en vooral bij de oudere toestellen komt zijn raad van pas.” Dat Bob en zijn Mister Miyagi geregeld oude installaties en toestellen onder handen krijgen, mag niet verrassen. “Als een keuken goed onderhouden wordt, gaat die tot 20 tot 30 jaar mee. Dat is bijna een hele generatie.”

Een goed onderhouden keuken gaat 20 tot 30 jaar mee. Dat is een hele generatie.

Ook op zondag is Bob paraat. Tenminste als hij niet met Barbies in de weer is. Ja, vader zijn van twee jonge dochters brengt wat met zich mee. “De weekenddienst hoort er bij. De vakantiedienst trouwens ook. Maar we zijn met genoeg collega’s om af te wisselen. En af en toe wordt je als technicus op zondagmorgen door een klant ontvangen met croissants. Om je te bedanken dat je hem helpt als de nood het hoogst is. Natuurlijk hoeft dat niet, maar verse koffiekoeken smaken wel altijd”, lacht Bob.