Nieuwe topkeuken voor nieuwe toplocatie

Wanneer Christophe Hardiquest zes jaar geleden naar de huidige locatie van Bon Bon verhuisde, liet hij in de eerste plaats in het restaurantgedeelte een aantal vernieuwingen doorvoeren. De keuken die meer dan veertig jaar oud was, werd pas in een tweede fase aangepakt. “Ik heb in de eerste plaats toen ik hier in Sint-Pieters-Woluwe begon aan het comfort en de beleving van onze gasten gedacht. De keuken volgde nadien,” aldus de Brusselse topchef.

Waarom hebt u uiteindelijk voor Bossuyt gekozen?

Christophe Hardiquest: “Ik zocht een bedrijf met dezelfde waarden als Bon Bon. Bossuyt kende ik als een familiebedrijf dat gedreven wordt door kwaliteit. Daarom dacht ik dat Bossuyt aan mijn specifieke verwachtingen kon beantwoorden. Ik heb in Bon Bon niet veel werkruimte en daarom was het noodzakelijk dat alles op maat gemaakt zou worden. Daarvoor heb je een bedrijf nodig dat die manier van werken gewoon is. Met hun ervaring op dat vlak was ik er gerust in dat de keuken volgens mijn wensen, op tijd en binnen het budget kon gerealiseerd worden. Wat ook gebeurde.”

Hoe begint u daaraan?

“Vooraf heb ik de fabriek van Bossuyt bezocht en een aantal realisaties kunnen bekijken. Ter plaatse kreeg ik eveneens inzicht in de topkwaliteit van het roestvrijstaal want aan de basis bepaalt die natuurlijk voor een groot stuk de kwaliteit en de duurzaamheid van het eindresultaat. Bij Bossuyt kreeg ik onmiddellijk het gevoel in een efficiënt industrieel bedrijf rond te lopen waar nog op een ambachtelijke wijze gewerkt wordt. Mensen werken daar op zichzelf in een aangename omgeving die ik het best als familiaal kan omschrijven wat me op zich al een goed gevoel gaf. Ik noem hun aanpak ambachtelijk omdat er veel maatwerk wordt geleverd. Dat is maar mogelijk dankzij de kennis, de expertise en de flexibiliteit van vakmensen.”

Hoe is uiteindelijk die renovatie verlopen?

"Vlot en vooral binnen de gestelde termijn van twee maanden zonder één dag vertraging. Vergeet niet dat we hier opnieuw “from scratch” zijn begonnen. Ik kreeg hier ter plaatse onmiddellijk het gevoel om met een hecht Bossuyt team te kunnen werken. Met een goede architect, een werfopvolger en degelijke vakmensen. Het dossier werd door twee mensen permanent opgevolgd. Iemand van de commerciële dienst en iemand van de technische dienst. Die communicatie verliep altijd zeer vlot en efficiënt. Zij zorgden ervoor dat de acht mensen die hier permanent werkten perfect aangestuurd werden. Daarmee zag ik onmiddellijk de bevestiging van mijn keuze.”

Wat is u nadien bijgebleven van deze realisatie?

“Communicatie en coördinatie zijn in de keuken van Bon Bon vandaag essentieel om het juiste resultaat neer te zetten. Bij de installatie van de keuken was dat niet anders. Het was een plezier om de keuken te zien bouwen. Net als het een plezier is om er nu in te werken. En tot slot nog dit. In deze keuken wordt door een grote equipe intensief gewerkt. Kleine problemen kunnen zich daarom voordoen. En ook daarin is Bossuyt sterk met een prima servicedienst om ze snel en efficiënt op te lossen.”